Translate

dijous, 5 d’abril del 2012

Les coses boniques de la vida


Avui, no vull ser la crònica d’un dia gris.
Així que us escriure coses boniques de la vida, que s’allunyen de les males noticies!
Avui m’oblidaré d’aquelles coses que generen sofriment, no per evitar-ho, al contrari per intentar tenir forces per viure la vida, abocat a les coses que realment valen la pena.
No puc llevar-me cada dia enfadat, malgrat les adversitats que els altres generen, malgrat les politiques actuals no m’agradin i malgrat crec que els drets fonamentals estan sent vulnerats.
Tinc dret a viure feliç!
No deixaré que les adversitats m’amarguin.
Viure amb confiança, malgrat em vulguin fer creure que em de tenir por a tot. Caminaré sense creure que darrera de cada cantonada hi ha un delinqüent pertorbat.
Gaudiré d’aquelles coses que no tenen preu i que m’alegren el dia. Les petites coses de la vida. 
Pensa en les coses que et fan feliç o que fan dolç el dia.
Segurament coses que no tenen preu, coses que tenen a veure amb els sentiments i les emocions.
La capacitat i la sensibilitat per les coses que ens envolten.
Gaudir d’un passeig, l’abraçada d’un infant, el petó de la persona estimada, el somriure d’un amic, gaudir d’aquell quadre bonic que brinda el paisatge, aquell cafè que porta a una conversa profunda, les felicitacions dels altres.
I si vaig més lluny, els petits detalls dels altres. Un jove que marxa de colònies amb la canalla em provoca el convenciment de moltes persones disposades a fer un servei amb total gratuïtat. Les persones que son capaces d’aixecar-se del seu seient per deixar seure a una persona gran o una dona embarassada. El veí que t’ajuda a pujar la compra quan et veu que vas al límit. Cada dia passen coses bones, persones que malgrat les retallades, continuen donant una quota a una ONG perquè creuen que val la pena intentar canviar les coses.
Un pare o una mare juguen amb el seu fill. Una persona s’atura per rescatar un animal abandonat, algú que t'escolta...
Pensament positiu i optimista, per creure que val la pena pensar, que a vegades em de saber mirar més enllà de les males noticies per adonar-nos que les coses bones també existeixen i que no sempre tot el que ens envolta és negatiu.

2 comentaris:

Jordi ha dit...

Gràcies Sergi pel positivisme i l'optimisme que desprens en aquesta entrada. Si malgrat totes les atrocitats que ha estat capaç de cometre l'home seguim existint és perquè la bondat és més forta que la malvat; malgrat les noticies s'oblidin sovint de les coses bones. De fet, està molt relacionat amb les audiències ja que les experiències de fer noticies que parlin només de coses bones, han estat un fracàs. Així doncs, gràcies un cop més per recordar-nos que hi ha gent que fa coses bones per un món millor; ja sigui per fer la vida més agradable al veí, a un infant que no coneix però que es convertirà en company de viatge durant unes colònies o a algú qui mai coneixerà però que haurà ajudat enormement amb una petita contribució a través d'una ONG. Gràcies a tu, a ell i a tots!

Sergi ha dit...

Gràcies per ser una d'aquestes coses bones de la vida! un gran amic! del qual cada dia tinc oportunitat de compartir plegats un munt de vivències genials!!!