Translate

divendres, 20 d’abril del 2012

L'amor, motor de vida


Una societat regida per les coses que tenim i no pel que som. Empobreix el sentit de les nostres vides.
Avui mirava el vídeo de Jaume Sanllorente fundador de la ONG “Sonrisas de Bombai” i em fascina les persones com ells que són capaces de canviar la vida.
Renunciar a la riquesa per ser feliç.
A la nostra societat s’associa la responsabilitat a cobrar més diners. Un polític a de tenir un bon sou, un mandatari ha de tenir un nivell adquisitiu d’elit.
La responsabilitat te que estar associada a l’equitat de les coses.
Ens hauríem de preguntar, és possible acabar amb la pobresa? Quan ens costaria?
El problema, que acceptem que algú que teòricament ha de servir a la ciutadania sigui milionari.
Un cop a Guatemala vaig visitar una casa d’acollida d’infants orfes d’una ONG, em vaig indignar sabent que l’estat permetia que milers d’infants caminin pels carrers sense rumb, en l’absolut abandonament.
Vaig pensar, quin mandatari, es capaç de tenir privilegis quan un infant del seu país, es tractat com un gos.
En canvi, els que venim del món associatiu i les ONG, sempre ens preguntem que podem fer per canviar les coses, sempre ens preguntem com arribar a les necessitats, com jo puc transformar la realitat, com junts ens podem posar al servei de la dignitat.
Estem acostumats a fer grans coses amb pocs recursos i la meva experiència em diu que tenir voluntat, és empenta per transformar la realitat.
Amb el cor, com diu en Jaume, s’ha d’aprendre a fer. El cor és un bon guia, aquelles coses que sentim i ens ajuden posar rumb.
Jo amb 18 anys em vaig deixar enamorar per un estil de vida, encara avui amb 32 anys, no em canso de fer coses de manera voluntària, perquè d’aquestes experiències sempre trec motius per somriure i ser feliç. L’oportunitat d’estar en una escola continua d’humanitat i poder aprendre tantes coses cada dia, és alguna cosa incalculable.
Estic convençut que si molta gent immergida en un estil de vida, d’èxit professional, es pares  a reflexionar que esta fent de la seva vida, com malbarata el seu temps, per mantenir un nivell de vida que no li permet gaudir de la seva família i en el fons no li permet ser feliç.
Així que escolta sempre el teu cor i ves fins on ell et porti.