Un sistema educatiu formal sense brugolà, sense consens, on molts miren per la seva condició i el seu interès. Banderes que defensen l’escola pública i altres la concertada, m’entres infants que s’eduquen en mig de discursos de rancúnia i de hostilitat. Banderes absurdes, agafades per politics i mestres nostàlgics de les velles batalles. M’entres discutim temes del passat, tenim al davant una societat complexa, repleta de nous reptes , que no donem resposta, ni equitat.
L’educació hauria ser el punt de partida, on les persones, expressem la necessitat d’aprendre els uns dels altres, on els educadors no son temorosos, més aviat veuen l’oportunitat de transmetre ensenyança en les inquietuds dels educands.
Però la societat no s’ha adonat que l’educació ha de ser lliure. No podem pretendre crear un model únic i dogmàtic.
Calen models educatius que permetin desenvolupar ciutadans capaços de despertar les seves qualitats i motivacions, que aprenguin a viure amb felicitat i això implica parlar de la vida, en totes les dimensions de la persona.
Encara a la nostra societat creu que uns poden imposar la religió o pel contrari fomentar la no existència de Déu, doncs son en aquesta mena d’exemples on es posa de manifest que ja persones que es pensen que l’escola és un motlle per crear ciutadans a la seva semblança.
Cal parlar clar no es legítim l’educació vista com un negoci lucratiu, però tampoc podem permetre que l’educació ens trobem amb algun que altre funcionari de l’educació acomodat, indiferent, incompetent.
L’educació ha de ser un pilar, al servei i vocació dels infants, que projecti una societat justa i solidaria, sobretot una educació capaç de transformar la societat i ser un autèntic entramat social, que renegui dels prejudicis i que sigui capaç de tenir iniciativa social e innovació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada